בית הדר - מרכז רפואה, סיעוד ושיקום

פרוייקטים מיוחדים

בית הדר למען הקהילה

אנו משקיעים מאמצים רבים לפיתוח והרחבת הפעילות של בית הדר למען הקהילה כחלק מהאמונה כי עלינו לפעול מתוך אחריות חברתית ומחוייבות לצרכים של האוכלוסייה.

אנו מציבים כמטרה להשפיע בעזרת המשאבים שברשותינו על טובת ורווחת הקהילה הסובבת אותנו ובה קשישים, בני משפחות ואנשי מקצוע שיכולים למצוא מענה לצרכיהם בעזרת ייעוץ , תמיכה ופתרונות בעת מצוקה.

פרוייקטים בשיתוף עם הקהילה ולמען הקהילה:

אתר אינטרנט חדש

חידוש אתר האינטרנט של בית הדר על מנת שיכלול מידע, ייעוץ והכוונה אשר יכולים לסייע לקשישים, בני משפחותיהם ואנשי המקצוע בתחום הגריאטריה- בקרוב יפתח פורום תמיכה באתר ובו נוכל לענות על שאלות בנושאים שונים המטרידים את הגיל השלישי ובני משפחותיהם.

חגים עם הקהילה

אנו מציעים לקשישים מהקהילה שאין להם היכן להתארח בחגים לקחת חלק בארוחת החג בבית הדר ואף מוצעת בפניהם האפשרות ללינה בתום ארוחת החג במידה וזקוקים לכך.

פתיחת בית כנסת

בית הכנסת פועל למען המאושפזים בבית הדר, בני המשפחות והאורחים שלהם ואף למען הקהילה בסביבתנו למטרת תפילות משותפות, אירועים מיוחדים וכדומה.

טיפול בפצעים קשיי ריפוי

בבית הדר ניתן טיפול בשרוול חמצן /לייזר בעל עצמה נמוכה בפצעים על רקע "כף רגל סוכרתית" ובפצעים קשיי ריפוי על רקע אי ספיקה ורידית. הטיפול בניהולו של ד"ר צבי לנדאו מנהל מחלקת שיקום בבית הדר ומנהלה לשעבר של מרפאת כף רגל סכרתית בבית חולים קפלן ברחובות. לפרטים ניתן להתקשר לבית הדר- 08-8518838/88

ייעוץ משפטי כשירות לקהילה

הייעוץ המשפטי יינתן בבית הדר בהתנדבות על ידי עו"ד טל תורג'מן לאוכלוסייה הגריאטרית ובני משפחותיהם. נושאי הסיוע: אימות תצהירים ממשלתיים או מוסדיים שונים שתכליתם תמיכה בבקשה לקבלת קוד או סיוע כספי, הנחה בארנונה, כספי ניצולי שואה וכדומה המיועדים לטיפול בקשיש (אין זה כולל הכנת התצהירים אלא אימותם בלבד) ומתן ייעוץ משפטי בנושא מינוי אפוטרופוס, משמעויות משפטיות וזכויות בכול הקשור לקשישים ובפרט קשישים סיעודיים ותשושי נפש. יש צורך בתיאום מראש עם המזכירות בטלפון: 08-8518888, קיימת אפשרות גם לייעוץ טלפוני עם השארת הודעה מראש במזכירות.

ימי עיון לאנשי מקצוע בקהילה

ימי עיון לאנשי מקצוע בתחום הריפוי בעיסוק והפיזיותרפיה כבר מספר שנים מהווים שירות הריפוי בעיסוק ושירות הפיזיותרפיה ב"בית הדר" מודל עבור סטודנטים ואנשי מקצוע בתחום. צוותים אלו מתגייסים מספר פעמים בשנה למתן הרצאות בימי עיון מרוכזים למרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים מכל הארץ ולסטודנטים מהאוניברסיטאות והמכללות.

סדנאות לקהילה בשיתוף עם בית ציפורה פריד

בשיתוף עם מרכז ציפורה פריד העוסק בתמיכה וסיוע למשפחות חולי אלצהיימר באשדוד , התקיימו בבית הדר סדנאות תמיכה מיוחדות -תמיכה באמצעות פוטותרפיה ובאמצעות מוזיקה- למשפחות של חולי דמנציה גם מהקהילה וגם מבית הדר. מטרת הסדנאות הייתה להעניק חוויה של העצמה, התאוורות וקבלת כלים לעבודה עם האדם החולה. 

הרצאות לגיל השלישי בקהילה

אנו בבית הדר מציעים לקהילת הגיל השלישי הרצאות מעניינות ומגוונות שיועברו על ידי המומחים של בית הדר. את ההרצאות ניתן להזמין לפי העדפה אישית ובתיאום מראש עם רכזת קשרי הקהילה בבית הדר, לליבי קאליקשטיין, בטלפון: 0586947970

העסקת עובדים בעלי מוגבלויות

בבית הדר אנו נותנים חשיבות רבה לנושא ההעסקה הרב-גונית. אנו מאמינים כי העסקת עובדים ממגזרים מגוונים תתרום הן לבית הדר והן לקהילה ולכן אנו מקדמים פרויקט שמטרתו העסקת אנשים המתקשים להשתלב במקומות עבודה עקב מוגבלותם, המוכרים על ידי המוסדות המוסמכים לכך (כגון המוסד לביטוח לאומי) והמופנים אלינו על ידי עמותות שונות המסייעות להם במציאת עבודה. 

בנוסף בבית הדר נקלטים בני שירות לאומי בעלי צרכים מיוחדים אשר מקבלים תפקידים המתאימים לצרכים ולמגבלות שלהם.

מפגשים בין דוריים בבית הדר

בבית הדר יוזמים מפגשים ופעילויות מיוחדות של המבוגרים השוהים בבית הדר עם ילדים בגלאים השונים שמטרתם הזדמנות למפגשים בין דוריים  משמעותיים. דוגמאות לכך הם : פרויקט "נטיעת שתיל" בחג ט"ו בשבט של ילדי חוג אשכולות חשיבה של בי"ס אשכול באשדוד בשיתוף עם מטופלים מהמחלקות הסיעודיות ותשושי נפש אשר הניב חיבור מיוחד בין המטופל לתלמיד. בנוסף אירוח תלמידים מפרויקט "מסע ישראלי" שמטרתו לעודד מעורבות חברתית בקהילה לפעילויות מיוחדות עם המטופלים המבוגרים. 

ניתן לפנות לרכזת קשרי קהילה

ליבי קאליקשטיין במייל  libbyk@bethadar.com או בטלפון 058-6947970

צור קשר